Pages

Tuesday 28 May 2013

MUET cara aku

Assalamualaikum semua.
sorry memang tak boleh nak explain panjang panjang tulis panjang apatah lagi.:(
MUET?
tak tak susah pon, ye memang tak susah untuk orang yang memang 110% asal london gitu. haha. dia depend lah semua tu! serious. my teacher kat kolej yang cakap macam tu yaa not me. saya orang tengah kiri kanan je yang tolong menyampaikan.

JANGAN JANGAN JANGAN ingat kita tak terer english tak cekang speaking kita tak boleh dapat elok untuk MUET. yang penting usaha! yep, usahalah, usaha kan tangga kejayaan?

my tips:
beli buku oxford yg muet tu. selalu practice buat exercise pakai buku tu. dia siap provide cd sekali untuk listening. kira okay la, tapi sebab yang tukang cakap ni maha penyegan maka bukuku sangatlah bersih seperti baru beli di kedai. hampeh dik non!

speaking. selalu bantai speaking dengan member member, kisah apa kan tunggang terbalik ke grammar ke mana ke? yang penting kita ada usaha, sekurang-kurangnya kita boleh naikkan confident level kita kan? tu lagi bagus dari bila pergi buat speaking test dok gagap gagap aaa sana aaa sini, lagi sedih kan? time speaking tu confident kita yang penting! chaiyok!

last sekali, selalu tengok movie bi yang subs dia bi jugak, tapi kaaannn kalau tak ada subs lagi bagus. kita boleh belajar perkataan baru kat situ. yes, adel tau cara adel sangat la tak bagus sebab pi layan movie kan? tapi dari baca buku yang buat adel boring lagi la tak payah. maka dengan itu sapa nak buat buat. tak nak sudah. simple ja.

tu ja yang boleh share time masa yang singkat ni. sorry! adel sangat busy. adel dalam proses nak memperbaiki diri. doakan adel ya semua! muahx! love uolls.

p/s:sorry kalau typo, mmg kalut gila sekarang ni

No comments:

Post a Comment